Delavnica 1

Meditacija

Meditacija je eno bolj učinkovitih in dobrodejnih pomagal za obnovo možganov, za njihove strukturne in funkcionalne spremembe. Meditacijo zato priporočajo pri vseh psihosomatskih boleznih (depresija, izgorelost, bolečinski sindrom, fibromialgija, tesnobna stanja).

Zadnjih dvajset let so na uglednih univerzah, kot so Univerza Wisconsin, Princeton, Harvard, Berkeley meditacijo intenzivno znanstveno proučevali.Vse raziskave ugotavljajo opazne in konkretne dobrobiti za naše telesno in duševno zdravje.

 

Na Harvardu so ugotovili:

  • možganska skorja se s staranjem skrči, zato začnemo pozabljati. Na tem področju ima 50-letni meditant isto količino sive substance kot 25-letnik.
  • Po osmih tednih redne meditacije se spremembe zgodijo na petih različnih predelih možganov.
  • Amigdala, predel možganov, ki sproži stresni odziv »boj ali beg« in je pomembna za stanja tesnobe, strahu in stresa na splošno, se ob redni meditaciji zmanjša. Obenem se zmanjša raven stresa.
  • Dolgoletni meditanti imajo več sivih celic v frontalnem korteksu, ki je povezan z delovnim spominom in izvršilnim sprejemanjem odločitev.

O delavnici:  traja uro in pol (dve šolski uri) in je sestavljena iz dveh delov. Prvi del: predavanje s predstavitvijo osnov, znanstvenimi izsledki in tehnikami. Drugi del: vodena izkušnja meditacije.

Informacije: maja.megla@gmail.com

 

 ********************

Delavnica 2

Regeneracijske tehnike

Predstavitev tehnik in praktične vaje.

  • Regeneracijska gibanja in nevrogeno tresenje (učinkovita podpora pri sproščanju stresa in travmatskih zapisov v živčnem sistemu).
  • Desetminutni niz preprostih vaj za zdravo telo (od glave do pet) z združitvijo jogijskih in či gong prijemov. Primerno za vse starosti! In ne bo več izgovorov: deset minut na dan si lahko izborite.
  • Power nap (v prevodu krepčilni spanec) tehnika za revitalizacijo z vizualizacijami in afirmacijami. Dvajset minut za popoldansko energetsko prenovo.
  • Kdo sem jaz? Osredotočena pozornost: za umiritev čustev in misli. Preusmeritev pozornosti.
  • Hrana za možgane in orodje za uravnoteženje stresa: pranajame, izmenično dihanje in jogijska viloma v dinamični hoji.

 

Delavnica je razdeljena na več delov.

  • Prvi del:  regeneracijska gibanja (nevrogeno tresenje). Sestavlja ga uvodno kratko predavanje s ključnimi pojasnili, ki jim sledi praktičen prikaz.
  • Drugi del: desetminutni niz vaj za zdravo telo in power nap tehnika z vizualizacijami in afirmacijami.
  • Tretji del: osredotočena pozornost za umiritev čustev in misli ter dihalne tehnike (pranajame in viloma).

 

O delavnici: traja eno uro in pol (dve šolski uri). Priporočeno jih je narediti ločeno, da lahko prisluhnete telesu in začutite učinek, ki ga ima tehnika na vas.

Tehnika ni informacija, ki jo registrirajo možgani, temveč izkušnja, ki jo mora ponotranjiti vaše telo. Dajte mu prostor in čas, da to stori.

Informacije: maja.megla@gmail.com

********************