RESET.RESTART DELAVNICE

Namenjene so metodam in tehnikam za celostno psihofizično regeneracijo s pomočjo nevroznanosti, psihologije, duhovnih učenj, alternativnih pristopov in najnovejših znanstvenih izsledkov o možganih.

 

******************

Delavnica 1

Meditacija skozi nevroznanost

Meditacija je eno bolj učinkovitih in dobrodejnih pomagal za obnovo možganov, za njihove strukturne in funkcionalne spremembe. Meditacijo zato priporočajo pri vseh psihosomatskih boleznih (depresija, izgorelost, bolečinski sindrom, fibromialgija, tesnobna stanja).

Zadnjih dvajset let so na uglednih univerzah, kot so Univerza Wisconsin, Princeton, Harvard, Berkeley meditacijo intenzivno znanstveno proučevali.Vse raziskave ugotavljajo opazne in konkretne dobrobiti za naše telesno in duševno zdravje.

Na Harvardu so ugotovili:

  • možganska skorja se s staranjem skrči, zato začnemo pozabljati. Na tem področju ima 50-letni meditant isto količino sive substance kot 25-letnik.
  • Po osmih tednih redne meditacije se spremembe zgodijo na petih različnih predelih možganov.
  • Amigdala, predel možganov, ki sproži stresni odziv »boj ali beg« in je pomembna za stanja tesnobe, strahu in stresa na splošno, se ob redni meditaciji zmanjša. Obenem se zmanjša raven stresa.
  • Dolgoletni meditanti imajo več sivih celic v frontalnem korteksu, ki je povezan z delovnim spominom in izvršilnim sprejemanjem odločitev.

O delavnici:  traja uro in pol (dve šolski uri) in je sestavljena iz dveh delov. Prvi del: predavanje s predstavitvijo osnov, znanstvenimi izsledki in tehnikami. Drugi del: vodena izkušnja meditacije.

Informacije: maja.megla@gmail.com

 

 ****************************************

 

Delavnica 2

Pot v radost in svobodo

Kako preseči negativne misli in boleča čustva, omejujoča prepričanja in rušilna pričakovanja?

Svet interpretiramo skozi psihološka očala naše osebnosti. Njeni temelji so se oblikovali v otroštvu. Ta skriti svet sestavljajo prepričanja, zapovedi, prepovedi, etični normativi, pričakovanja, želje, rane, bolečine. Z njimi interpretiramo svet, ustvarjamo sodbe in zaključke, te misli pa sprožajo čustva, ki prepojijo telesa, jih izpolnijo z občutenjem ugodja ali napetosti, nemira ali sproščenosti, sladke topline ljubezni ali neprijetne ostrine neugodja.

Vsa dogajanja v nas se odražajo tudi na telesu.

Če se zbujamo ponoči nemirni in napeti, nas morebiti telo opozarja, da izbiramo korake, ki so v našo škodo. Lahko to počnemo iz (samo)destruktivnosti ali pa iz nevednosti, ker ne znamo ustrezno poskrbeti zase in se odločamo v lastno škodo. Morda je težava ta, da ne vemo, kako postaviti meje.

Moč za spremembe je resda v naših rokah, vendar lahko spremenimo le tisto, kar si priznamo in razumemo.

Kako pred sabo razgaliti samega sebe in pošteno pogledati v lastne senčne strani?

Kako preseči utrinke 60.000 misli na dan, katerih večina je negativnih? Kako biti zavesten trušča notranjih samogovorov? Kako jih prekiniti in nadomestiti z drugimi? Katere metode, načine in tehnike lahko uporabimo, da se premaknemo v smer, kjer lahko zaživimo bolj celostno, izpolnjeno in ustvarjalno?

Pot v radost in svobodo je v pristnem stiku z resnico samega sebe.

O delavnici: traja eno uro in pol (dve šolski uri).

Informacije: maja.megla@gmail.com

 ****************************************

 

Delavnica 3

Oživeti v življenje

Kako se spopasti s psihosomatskimi stanji: z depresijo, tesnobo, fibromialgijo, bolečinskim sindromom in izgorelostjo?

Znanstvene raziskave kažejo, da je blago in srednje močno depresijo mogoče zdraviti zgolj s psihoterapijo, medtem ko je težjo, kronično ali kompleksnejšo obliko depresije priporočljivo zdraviti z zdravili v kombinaciji s psihoterapijo.

Če je temu tako,

• zakaj pri blagih depresijah oboleli nima možnosti izbire: zdravilo ali psihoterapija?
• In zakaj se pri težjih oblikah predpisujejo zgolj zdravila, če raziskave kažejo, da
je za učinkovito okrevanje nujna tudi psihoterapevtska podpora?

Zakaj zdravstvo nudi le zdravila z mnogoterimi stranskimi učinki, ob tem pa pri izbiri strelja v prazno. Za možgane nima diagnostike. Odločitve o izbiri zdravila ne nastanejo na podlagi laboratorijskih ali kakšnih drugih raziskav. Vsaj pri nas ne. Ugiba se. Zdravila se preizkuša in vari koktejle več njih skupaj ter povečuje odmerke. Stranski učinki so lahko uničujoči.

Kakšne so pasti zdravljenja psihosomatskih stanj in kaj lahko storimo sami?

Kako spremeniti prehrano in gibanje?

Kako priti na sled svojim negativnim vedenjskim vzorcem in prepričanjem?

S katerimi naravnimi zdravili lahko pomagamo vzpostavljati psihofizično ravnotežje?

Katere tehnike meditacije so dokazano učinkovite?

Če želimo ozdraveti, moramo odkriti in pozdraviti vzroke. Vse ostalo je pesek v oči.

O delavnici: traja eno uro in pol (dve šolski uri).

Informacije: maja.megla@gmail.com

****************************************

 

Delavnica 4

Antistresni programi

Kako najti ravnotežje: učinkovite in preproste tehnike za psihofizično regeneracijo.

Vse se začne z navadami. Lahko nam prinašajo zdravje ali bolezen, odvisnosti ali svobodo, nezadovoljstvo ali izpolnjenost.

Najprej opustite izgovore, da nimate časa.

Čas najdete v minutah pod tušem, v sprehodu do službe, ko stopate po hodnikih, v vrstah za plačilo, ko čakate avtobus, ko ležete k počitku. Lahko si vzamete nekaj drobcev v službi, četudi ste obkroženi s sodelavci. Učinkovite tehnike osredotočene pozornosti lahko opravite večkrat na dan, mimogrede, na skrivaj. Nihče ne bo videl in nikogar ne boste motili.

Slabih navad je obilje. Zakaj nam hitenje škodi, prav tako pa mnogoopravilnost (multitasking), ko izvajamo dve deli hkrati? V imenu efektivnosti živimo v naglici z razpršeno pozornostjo v več smeri hkrati. Nam to koristi? Niti najmanj ne! Naša telesa se šibijo pod stresom vse do bolezni.

Vzemite si minute zase. Vsak dan.

Pomagamo si lahko s številnimi tehnikami, s katerimi se upočasnimo (prizemljimo), osredotočimo, umirimo, raztresemo napetosti v telesu in se izpolnimo z novimi močmi.

Dobrodejne so.

Krepijo nam zdravje, zbranost in ustvarjalnost.

O delavnici: traja eno uro in pol (dve šolski uri).

Informacije: maja.megla@gmail.com